 Roditelji ne bi trebalo da se osjećaju krivima ako djeci ograničavaju boravak pred TV ili kompjuterskim ekranom jer na taj način doprinose njihovom boljem odnosu prema porodici i drugim ljudima, poručuju novozelandski stručnjaci s univerziteta Otago. Njihov zaključak se temelji na rezultatima studija o zdravlju, razvoju i načinu života mladih, koje je univerzitet Otago organizirao 1988. uz učešće 976 ispitanika, a zatim 2004. godine, sa 3.043 Novozelanđana starosti od 14 i 15 godina, prenosi Reuters. Mada se zabava uz pomoć ekrana u tome periodu znatno izmijenila, veza između pretjeranog sjedenja pred njim i porodičnih i socijalnih odnosa mladih je izgleda ostala ista, ističe voditelj istraživanja dr. Ruse Richards. Na osnovu zaključaka do kojih su došli, dr. Richards i njezin tim preporučuju roditeljima da djeci ograniče boravak pred ekranom bilo koje vrste na manje od dva sata dnevno. Ispitanici su, između ostalog, popunjavali i upitnik o navikama u slobodno vrijeme, a iznijeli su i procjenu privrženosti porodici i prijateljima. Obje studije ukazuju da postoji veliki negativan uticaj pretjeranog gledanja televizije ili druženja s kompjuterom na odnose adolescenata s okolinom. Dr. Richards naglašava da bi trebalo poticati istraživanja koja bi se bavila uticajem ubrzanog razvoja tehnologija, koje podrazumijevaju boravak pred ekranom, na društvene odnose i psihički razvoj mladih ljudi. (Fena) |